MUNCĂ ȘI RESURSE UMANE
Acest domeniu a devenit din ce în ce mai vast și mai complex, fiind supus unor modificări substanțiale în urma evoluțiilor legislative continue atât ale normelor de drept intern, cât și la nivelul Uniunii Europene. Prin serviciile noastre gestionăm întreaga sferă a problemelor care apar în relațiile de muncă și în aplicarea dreptului muncii, urmărind preîntâmpinarea lor sau asigurând clienților noștrii luarea unor decizii care să fie în conformitate cu prevederile legislației în vigoare și a practicilor și politicilor de angajare aferente.
Contracte Individuale de Muncă
- elaborarea, modificarea, suspendarea contractelor individuale de muncă și actelor adiționale ale acestora, inclusiv a fișei postului;
- elaborarea clauzelor speciale și inserarea lor în contractele individuale de muncă, incluzând dar fără a se limita la: clauza de neconcurență, clauza de confidențialitate, clauza de disponibilitate/detașare, etc.;
- elaborarea documentației necesare pentru încetarea contractelor individuale de muncă;
- consultanță juridică privind restrângerile posibilităților de reziliere a contractului individual de muncă;
- consultanță și asistare la încheierea de înțelegeri amiabile atât a angajaților cât și a membrilor din conducerea societății;
- elaborarea de decizii și informări ale organelor de conducere;
- consultanță și asistare în negocierea Salariului compensator și a beneficiilor salariale pentru salariații care ocupă funcții de conducere.
Aspecte generale ale ocupării forței de muncă
- elaborarea sau modificarea contractelor de mandat necesare desfășurării raporturilor dintre societate și administrator sau dintre societate și manager general (potrivit dispozitiilor Legii nr. 31/1990);
- elaborarea și furnizarea de soluții practice pentru gestionarea relațiilor de muncă în activitatea de zi cu zi a societății: angajarea, gestiunea și efectuarea plății salariilor și a primelor, pontarea orelor suplimentare, înregistrarea concediilor medicale sau de odihnă, aspecte legate de dialogul social, pregătirea personalului, inclusiv implementarea serviciilor outsourcing de tip H.R.O.;
- elaborarea și modificarea regulamentelor și normelor de ordine interioară, precum și a procedurilor aplicabile la nivelul angajatorului;
- asistență și reprezentare juridică în relațiile cu organele de control (Inspectoratul Teritorial de Muncă), Casa Județeană de Pensii, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, Direcțiile Agenției Naționale de Administrare Fiscală și a celorlalte autorități competente.
Contracte Colective de Muncă
- elaborarea sau modificarea contractelor colective de muncă;
- consilierea și asistarea clienților în negocierea și executarea contractelor colective de muncă, precum și în soluționarea litigiilor care apar pe parcursul derulării acestora;
- consilierea și asistarea clienților în relațiile cu sindicatele sau cu reprezentanții salariaților în materie de negocieri colective, greve, concedii maternale sau paternale pentru creșterea și îngrijirea copilului, programe de muncă și litigii rezultate în urma discriminărilor în raporturile de muncă;
- consiliere pentru alegerea membrilor în structura comitetului special de negocieri în vederea reprezentării angajaților în procedura înființării Consiliului European al Muncii sau a altor proceduri de implicare a angajaților în afacerile unei Societas Europaea (societăți/companii europene).
Concedieri Individuale sau Colective
- elaborarea actelor juridice necesare pentru încetarea relațiilor de muncă și parcurgerea etapelor legale a procedurilor de suspendare sau concediere;
- elaborarea de contestații a deciziilor de suspendare sau concediere;
- asistarea conducerii în cadrul negocierilor cu sindicatele privind condițiile de concediere;
- efectuarea de analize juridice cu privire la procedura de concediere.
Restructurare
- elaborarea și implementarea strategiilor de restructurare;
- consilierea clienților în procesul de restructurare efectuat în cadrul procedurilor de fuziuni și achiziții sau în stadiul reorganizării unei afaceri;
- consilierea și asistarea conducerii în implementarea programelor de restructurare, urmărind respectarea prevederilor contractului colectiv de muncă a societății;
- elaborarea acordului de detașare pentru salariații care urmează să fie detașați în cazul externalizării unor servicii specifice;
- consltarea și asistarea juridică cu privire la drepturile personalului preluat în urma unui transfer de afaceri precum și elaborarea actelor de transfer;
- elaborarea de convenții sau acorduri pentru închirierea angajaților.
Expatrierea forței de muncă
- consultanță asupra de reglementărilor și cerințelor legale în materie de expatreiere a forței de muncă, cuprinzând aspecte legate de regimul de stabilire a persoanelor (permisele de ședere), permisele de muncă, vizele și formalitățile necesare perosanelor fizice străine pentru desfășurarea activității profesionale pe teriotoriul României precum și persoanelor fizice române pentru desfășurarea activității profesionale pe teritoriul altor state.
Sănătate și securitate în muncă
- consultanță în aspectele ce privesc prevederile legale specifice dreptului muncii pentru investigarea accidentelor de muncă, obligațiile angajatorilor cu privire la domeniul lor specific de activitate în raport cu normele de sănătate și securitate în muncă, înființarea și funcționarea comisiilor de sănătate și securitate în muncă.
Asigurări sociale
- consilierea angajatorilor privind impozitele, sistemul de pensii, beneficiile recunoscute de legea asigurărilor sociale pe perioada concediului de maternitate sau pe perioada incapacității temporare de muncă.
Link-uri Utile
Domenii
Ultimele Noutăți
- Investitiile straine directe in Romania s-au dublataugust 26, 2021 - 1:13 pm
Noi informații au fost publicate de Institutul Național de Statistică, referitoare la investițiile străine directe în mediul de afaceri din România, comparate cu cele din anii precedenți.
- Autorizația de mediu trebuie vizată anualmartie 20, 2019 - 9:30 am
O noua modificare legislativă relevantă în privința funcționării activităților cu impact asupra mediului, o reprezintă Ordonanța de urgență nr.75/19.07.2018 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul protecției mediului și al regimului cetățenilor străini.
- PFA sau SRLdecembrie 8, 2017 - 8:25 am
Nu de puține ori cei care vor să intre în zona de business, fie viitori antreprenori, fie viitori freelanceri, ajung în situația în care vor trebui să ia o decizie foarte importantă pentru viitorul noii afaceri, mai exact: Ce formă juridică va avea afacerea lor, PFA SAU SRL?
Contact
Piața Unirii nr. 9
330152 Deva, România
+40.729.966.454
+40.722.822.927
office@trinnovis.ro
www.trinnovis.ro